در و پله بوئينگ ٧٢٧ در قسمت عقب اين هواپيما تعبيه شده است. در گذشته، باز كردن و بستن اين در وقتي هواپيما بر روي زمين است هم از بيرون هواپيما و هم از داخل آن امكانپذير بود. اين طراحي در زمان خود، به قدري نو و جذاب بود كه در طرحهاي بعدي هم تكرار شد تا اينكه يك اتفاق سبب بروز تغييرات اساسي در اين طرح شد.
به گزارش قاصدك24؛ در دهه 70 ميلادي شخصي در يك هواپيماربايي، براي پس دادن هواپيما، درخواست دويست هزار دلار پول نقد كرد و پس از تهيه اين پول به قسمت انتهايي هواپيما رفت و از آنجاييكه مي دانست مهمانداران امكان باز كردن درب عقب هواپيما را دارند، يكي از آنان را مجبور به بازكردن درب عقب نمود و در حالي كه هواپيما بر فراز آبهاي اقيانوس آرام در حال پرواز بود با كوله حاوي ********ر نجات خود از هواپيما به بيرون پريد.
پس از اين جريان، اف بي آي به همراه چند ارگان نظامي ماهها محل پرش دي.بي. كوپر و سواحل اطراف را براي پيدا كردن وي و يا نشاني از او زير و رو كردند اما هيچ اثري از وي نبود.
فرضيه هاي بيشماري درباره سرنوشت كوپر ارائه شد و ده سال بعد در سال ١٩٨٠، درست زماني كه اين ماجرا در ذهن مردم كمرنگ مي شد پسربچه اي هشت ساله در ساحل رودخانه اي در حال بازي، اسكناسهايي با همان شماره سريال اسكناسهاي دزديده شده را از مردي ناشناس دريافت كرد كه سبب شد بار ديگر ماجراي كوپر بر سر زبانها بيفتد. پس از آن اف بي آي تحقيقات بسيار زيادي انجام داد كه تا به امروز راه به جايي نبرده است. جالب است بدانيد اين پرونده تنها پرونده حل نشده جرائم هواپيمايي تاريخ هوانوردي آمريكاست.
اين ماجرا سبب شد تا اف بي آي از سازمان هواپيمايي فدرال آمريكا درخواست كند تا راهي براي جلوگيري از اتفاق مجدد چنين حوادثي بينديشد بدين ترتيب سازمان فدرال، شركت بوئينگ را مجبور به تغيير طراحي هواپيماي 727 نمود.
طراحي جديد، طرحي از يك قفل آيروديناميكي بود كه سبب مي شد درب عقب در طول پرواز باز نشود؛ اين قفل به «كوپر وِين» معروف شد و پس از آن در كليه هواپيماها نصب شد.
- دوشنبه ۰۱ خرداد ۹۶ ۱۶:۰۲
- ۲ بازديد
- ۰ نظر